close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ממשבר להזדמנות: איך להרוויח כסף ממכירות באינטרנט?

מערכת שורשד אלול, תשפ24/08/2020

מגוון הפיצ'רים, אפשרויות העיצוב וההגדרות השונות הוא גדול ולעיתים אף עשוי לבלבל חלק מהמשתמשים. לכן, במקרים מסוימים, כדאי לשקול תמיכה מהמומחים בתחום

תגיות:
משבר הקורונה פרץ אל חיינו לפני כחצי שנה והביא איתו הרבה כאוס בכל מיני מישורים. אחת המגמות הבולטות היא שהציבור התרגל לרכוש יותר און ליין ופחות לכתת רגליים בין חנויות. חנויות פיזיות רבות נקלעו לקשיים היות ודפוסי הפעילות
שלהם כללו מפגשים פנים אל פנים עם הלקוחות ותהליכי מכירה אישיים. אבל זו בדיוק ההזדמנות הכלכלית החדשה - הדרך לצאת מהמשבר הכלכלי ולפרוח מחדש טמונה בעולם האי-קומרס, או בעברית: אתרי הסחר האלקטרוני.

מהי חנות אינטרנטית?
עולם המסחר באינטרנט (e-commerce) צבר תאוצה בשנתיים האחרונות בקרב צרכנים ישראלים, עם כניסתה של ישראל לאמאזון וככל שהרכישות באינטרנט הפכו להיות קלות וידידותיות יותר למשתמש. כך למשל, אתרים בינלאומיים שהבינו את הפוטנציאל הצרכני הישראלי הקימו אתרים בעברית ואף מחלקת שירות לקוחות דוברת עברית (כמו למשל אתר NEXT הבריטי). אבל באינטרנט יש מקום לכולם, לא רק לענקי הסחר האלקטרוני, כי אם לכל אדם מן היישוב שמבקש למכור את סחורתו און ליין. המנגנון של מכירה באינטרנט כולל בגדול שלושה דברים: הקמת אתר שבו מוצגת הסחורה, אפשרויות סליקה ושירותי משלוח.

שופיפיי - נעים להכיר!
שופיפיי (Shopify) היא פלטפורמת מסחר אלקטרוני מובילה מבוססת ענן, אשר מיועדת לעסקים קטנים ובינוניים ובמקרים מסוימים אף לגדולים ומתפקדת כ-One Stop Shop לחנויות מקוונת ומערכות קמעונאיות של נקודות מכירה, בכך שמאפשרת לנהל עסק מקוון באופן מלא, מא' ועד ת'.
בשופיפיי ניתן למצוא שלל יכולות כמו ניהול מלאי, תשלומים, מוצרים, משלוחים, שיווק והזמנות. בנוסף, היא מאגדת בתוכה שלל תבניות ותוספים, אפשרויות ושירותי פיתוח ועיצוב, ניהול אחסון ודומיין ואף ניהול עסקי ייחודי (מה שהופך אותה לגמישה וחכמה במיוחד) ועוד. הייחודיות והיתרון העיקרי שלה הם בכך שכל אדם יכול לפתוח חנות, לעצב אותה ולפתח אותה בהתאם לצרכיו, גם ללא רקע כלשהו בתכנות.

פתיחת חנות מקוונת
בניית אתר שופיפיי באמצעות פלטפורמת שופיפיי כוללת כמה שלבים:
1. אפיון החנות: הגדרת צרכי האתר, קהל היעד, המוצרים הנמכרים ועוד.
2. מחקר תבניות: הגדרת הצרכים תוביל לבחירת התבנית המתאימה ביותר.
3. התקנת התבנית: הגדרה וסידור התבנית בהתאם לצרכי האתר.
4. הפיכת התבנית לעברית: זה במידה ותרצו אתר בעברית כמובן.
5. הזנת מוצרים וניהול קטגוריות.
6. עיצוב וגרפיקה: עיצוב הבאנרים, האייקונים ועוד.
7. הגדרת החנות: טיפול בדומיין, בסליקה, משלוחים ועוד.
8. בדיקות לפני עלייה לאויר כמו בדיקת מהירות ותקינות.
9. יוצאים לדרך!

על אף שפלטפורמת שופיפיי ידידותית למדיי, מגוון הפיצ'רים, אפשרויות העיצוב וההגדרות השונות הוא גדול ולעיתים אף עשוי לבלבל חלק מהמשתמשים. לכן, במקרים מסוימים, כדאי לשקול תמיכה מהמומחים בתחום כדי להגיע לתוצאה אופטימלית, בייחוד בתהליך ההקמה. שימוש נכון בפלטפורמה יוביל למקסום הפעילות בחנות, ושיווק נכון ומקצועי יסייעו בהגעה לקהל היעד הרלוונטי, וכתוצאה מכך - לגידול בהכנסות.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה